Forskerprofiler - Side 6

Publisert 23. feb. 2011 12:50

F?rsteamanuensis Ivar Morken fokuserer for tiden p? fenomenet "skolebytte" i sin forskning. Likevel er hans egne studenter ved universitetet klare p? en ting; de vil ikke bytte skole! - Morken fikk h?sten 2010 tittelen ?rets mest popul?re foreleser ved UV-fakultetet.

Publisert 31. jan. 2011 11:00

Hjertesvikt kan forutses ved hjelp av enkle blodpr?ver. Hjertet kan ogs? v?re en indikator i forhold til andre sykdomstilstander. Dette er omr?det til Torbj?rn Omland – en kreativ forsker med ?ye for sammenhenger.

Publisert 8. nov. 2010 08:28

Peter Maassen har over 25 ?rs erfaring fra forskning p? h?yere utdanning og er i dag en av verdens ledende forskere innenfor studier av endring i h?yrere utdanning.

Publisert 2. nov. 2010 13:23

Professor Kirsti Klettes forskningsinteresser ligger innenfor temaene reformpolitikk, l?rerarbeid og klasseromsstudier

Publisert 1. okt. 2010 12:53

Anne Bjørg Tveit er professor ved Institutt for klinisk odontologi, Avdeling for kariologi og gerodontologi, som hun også leder.

Publisert 1. okt. 2010 12:38

Anne Aamdal Scheie er professor ved Institutt for oral biologi. Scheie er leder for biofilmgruppen og det tematiske forskningsområdet overflatebiologi og biofilm.

Publisert 1. okt. 2010 12:38

Professor, dr. odont. Ingar Olsen er forskningsdekan ved Det odontologiske fakultet og leder for bakteriologigruppa ved Institutt for oral biologi. Han er også senior research investigator ved Department of Molecular Genetics, Forsyth Institute i Boston. Han har fått en ny anaerob bakterieslekt, Olsenella, oppkalt etter seg, bestående av artene Olsenella uli, Olsenella profusa og Olsenella oviles og også den anaerobe bakteriearten Peptoniphilus olsenii.

Publisert 1. okt. 2010 11:07

Månedens forsker, professor dr. odont. Bjørn Øgaard, er prodekan for studier ved Det odontologiske fakultet.

Publisert 1. okt. 2010 11:07

Nina J. Wang er professor ved Institutt for klinisk odontologi og leder for det tematiske forskningsomr?det helsefremmende og forebyggende virksomhet.